Když se dneska kdykoliv a kdekoliv rozhlédneme kolem sebe, nejspíše si na otázku, položenou v titulku, tedy ‚Čím je pro nás internet?‘, odpovíme, že je pro nás vším. V práci kolikrát vysedáváme dlouhé hodiny u počítače, doma pak k němu usedáme nanovo, a ani cestou mezi těmito dvěma body – tedy pracovištěm a domovem – si nejednou nedáme pokoj a ponořeni do svých myšlenek zíráme alespoň na nějakou tu sociální síť na chytrém telefonu nebo jiném zařízení. A nějaká Wi-Fi nás probodává takřka na každém kroku.
Internet je prostě všude kolem nás a tato síť si nás k sobě více a více připoutává, ač není dílem žádného dravého pavouka.
Ovšem navzdory tomu stále ještě nejsme žádnými ‚mouchami‘ polapenými v této síti a vydanými tak napospas osudu a těm, jimž tato síť náleží a kteří nás do ní vábí a chytají. Čehož důkazem je třeba to, že .
Ačkoliv je nejeden z virtuálních obchodů díky svým přirozeně daným možnostem zásobenější než běžný obchod kamenný, oplývající jen omezenými skladovacími prostorami, ačkoliv jsou internetové obchody nejednou levnější než jejich fyzicky existující konkurence, protože nemusí investovat do přemnohých prodejních a skladovacích ploch a všeho, co k provozování těchto náleží, ačkoliv si zboží z internetových obchodů můžeme nejednou nechat doručit až k našim dveřím a nemusíme se s ním tudíž odnikud vláčet, dáváme stále přednost obchodům klasickým, takovým, jaké nás provázely v minulosti a na jaké jsme tudíž více navyklí.
Prý u nás nakupujeme na internetu pouze v 8,5 procentech. Především proto, že neradi kupujeme zajíce v pytli, že si každé pořizované zboží raději předem ‚osaháme‘, než abychom jen slepě věřili jeho vyobrazením a recenzím.
Pokud už někdo z nás na internetu nakupuje, pak je pět procent našinců věrných jednomu jedinému internetovému obchodu, tři čtvrtiny jenom někdy nakouknou i ke konkurenci a jen pětina nakupuje vždy tam, kde je zrovna nejlevněji.
A pokud na internetu nakupujeme, pak především výrobky pro zdraví a krásu (výživové doplňky, zdravou výživu a kosmetiku), módní oděvy a výrobky pro volný čas, dále knihy, léky a elektroniku, obuv a hračky.
Internet tak pro nás znamená hodně. Ale pořád ještě pro nás není vším. A snad ani nikdy nebude. Protože představa, že se třeba budeme jednou rozmnožovat formou kliknutí na zvolenou partnerku či partnera a odeslání spermie Enterem se mi nějak nezamlouvá.